2009. szeptember 5., szombat

Ó, csakugyan ilyen szép lennék...?


A Miss Universe nemzetközi szépségversenyt 1952-ben rendezték meg először az amerikai Kaliforniában. A nevezőket fürdőruhában is felvonultató verseny legelső győztese a finn Armi Kuusela volt, akit 30 jelentkező közül választottak meg.
Amikor hazája szépségkirálynőjévé választották, a cím elnyerése mellé egy doboz csokoládé, egy arany karperec és fizették az útiköltségét a nemzetközi versenyre.
A verseny után egy finn film készült az életéről
A világ legszebb lánya címmel, de a Universal Studios is szerződést kívánt kötni vele.Ám Miss Universe inkább férjhez ment a következő évben egy filippínó üzletemberhez, akinek öt gyermeket szült. Férje halála után egy amerikai diplomatával kötötte össze az életét, akivel ma San Diegoban élnek.
Az egykori világszépe a mai napig aktív életet él, több jótékonységi szervezet munkájában vesz részt, többek között egy rákkutatást segítőében.

* * * * *

2009-ben Stefania Fernandez fejére került a korona - eléggé agresszívan csapta vele fejbe az előző évi, szintén venezuelai királynő.Magyarország 1992-óta képviselteti magát , abban az évben Patkó Dórát választották a legszebbnek. Ő így nyilatkozott évekkel később az izgalmas versenyről:
- Az utazás tényleg fantasztikus volt, lehet, hogy soha nem jutottam volna el Bangkokba. A ruhát azonban, amit itthon a világversenyre kaptam, a legjobb indulattal is csak katasztrofálisnak nevezhettem. Amikor megláttam, hogy Miss Franciaország az egyik legnagyobb francia divatház modelljében pompázik, végső elkeseredésemben és szégyenemben azt hazudtam, hogy a ruhát sajátkezűleg varrtam. Így mindenki csak elnézően mosolygott. Nekem névjegykártyám sem volt, a legnagyobb fogadásokon papírzsebkendőre írogattam a nevemet.
A világversenyen sztárokkal talákoztam, olyan pompában éltem egy hónapig, amiről csak álmodni lehet. Lehetőséget kínáltak ugyan külföldi modellkedésre, de annyira bizonytalannak tűnt az egész, hogy nem mertem belevágni. Inkább a biztosat választottam, hazajöttem. Bekopogtattam Magyarországon egy képes magazin szerkesztőségébe, mivel Törökrszágban, a Best Model of the World nemzetközi modellversenyen megkaptam a legsármosabb modell díját. Kíváncsi voltam, van-e esélyem arra, hogy az újság címlapjára kerüljek. Azt mondták, majd értesítenek. Azóta évek teltek el. Amikor tanítani kezdtem, sokan megjegyzéseket tettek: "Na mi van, a királynőnek nincsenek más lehetőségei a pénzkeresésre?"Magyar versenyző még nem ért el kiemelkedő siekereket a külföldi bemutatókon, mindössze 2006-ban és tavaly sikerült két jelöltnek a legjobb 15 közé kerülni Bende Adrienn és Dammak Jázmin személyében.
Idén Budai Zsuzsannát delegálták a megmérettetésre, akit állítólag a legszexisebb lánynak válsztották meg, ruhája pedig a 8. legszebbnek kiáltatott ki, ám kiemelkedő helyezést nem ért el.
A magyarországi elődöntő eredménye emlékeim szerint igencsak megosztotta a közvéleményt, mert míg a közönségdíjas Kocsis Korinna szinte mindenkinek tetszett, addig Budai Zsuzsanna helyezése sokakban kérdéseket vetett fel, ám Miss Universe Hungaryval, Serdült Orsolyával kapcsolatban kizárólag hitetlenkedő kritikákkal találkoztam.