2008. május 2., péntek

Albioni levelek V.

Tegnap megfeledkeztem róla, hogy május 1-jén voltak a helyi választások.
Itt teljesen máshogy zajlik ez az egész kampány, és - már amennyire bele tudtam látni - jóval lazábban is megy. Valamelyik nap láttunk vidám kampánybuszt, melynek tetejéről a jelölt vidáman beszélt a járóükelőkhöz számos kísérete társaságában.
Némelyik iskolában nem is volt tanítás, mert ki volt jelölve a választókörzet szavazó helyiségének.

Hogy őszinte legyek, nem igazán vagyok elragadtatva az itteni oktatási rendszertől, ámbátor erről is csak meglehetősen marginális ismereteim vannak.
Állítólag az óvoda nagyon jó, de az alapszintű oktatás sehol sincs a magyaréhoz. A 9 évesek még csak nyomtatott betűkkel írnak, és olyan, hogy külalak, meg szépírás a fasorban sincs megemlítve.
Matekból is jóval le vannak maradva (ha lehet így fogalmaznom), de az 5 évesek már tudnak olvasni - hisz' kb. ebben a korban adják be őket suliba.

Nem minden isibe, de némelyikbe érdemesebb nem korábban megérkezni, mert csak a csengetéskor engedik be őket az osztálytermekbe - akár esik, akár fúj kint. Talán ezért is van, hogy irtó sokan csak az utolsó pillanatban esnek be az intézménybe.

A házi feladat is teljesen máshogy működik. Csak pénteken kell megcsinálni a feladatlapokat.
Nekem ez nem tetszik.
Őszintén szólva én a poroszos tanítás híve vagyok.
Persze itt Londonban egy óriási előnnyel indulnak a nebulók - egy világnyelvet már jól megtanulnak, könnyebb lesz majd a felnőtt életük. :)