Naponta tízezer ember nézi meg a YouTube-on a hazánkat népszerűsítő, Budapesten játszódó rövidfilmet. A Get Engaged című filmben egy kibontakozó szerelem történetét láthatjuk, miközben a háttérben, a főváros a legszebb arcát mutatja.
A kisfilm különlegessége, hogy a sztoriba szervesen beépülve szerepet kapnak a világ meghatározó találmányai: melyek mind magyar feltalálóktól származnak.
A kivételesen jól sikerült országimázs-filmet Madarász István a Budapest Business Region megbízásából egy müncheni kiállításra készítette.
Sokan lelkesednek a filmért, azonban sok a kritikus hang is (ha már a Hungaricumoknál tartunk...)
Rábukkantam egy, az alkotóval készült riportra, abból szedtem ki az alábbi sorokat:
- A sok túláradóan lelkes komment mellett azért kritikai hang is van bőven. Miért pont a kenós csaj, miért csak régi találmányok vannak, szar a zene, stb. Plusz ott van egy kiváló asszociációs képességgel megáldott réteg, aki az etnikai kisebbségek szerepét firtatja. Mesélj, milyen összeesküvés van a film mögött?
- Hát, összeesküvésről nem tudok beszámolni, bár én szeretem a világvégés, összeesküvős filmeket, csináltam is ilyet. De ki kell ábrándítsam az embereket, ez a történet ennél sokkal egyszerűbb... A cél az volt, hogy Budapestet mint az innováció központját mutassuk be, a forgatókönyvet is majdnem készen kaptam.
- Többen a valóságot hiányolják a filmből – hogy a dolgok igazából nem is így néznek ki, ez egy hazugság, satöbbi. Az, hogy egy csipetnyi cinizmus sincs ebben a szpotban, annak köszönhető, hogy te is ilyen lelkes vagy?
- Nem, ennek ez a műfaja. Fancsali képpel semmit sem lehet eladni. Okos, finom poénoknak természetesen van érvénye, de az történetesen nem fért bele ennek a filmnek a koncepciójába. Bár a sok súlyos technikai újítás után a Dobos tortát egy kis könnyítésnek, kikacsintásnak szántuk. Gondolkoztunk persze Teller Edén is – ezt sok kommentelő is felvetette – de azért egy film akkor jó, ha van lehetőség a folytatásra, nem akartuk teljesen elvarrni a szálakat. ...Igazából nagyon szeretek ilyen filmket készíteni, mert szigorúan igazodni kell a megrendelői igényekhez, ez pedig igazi kihívás. Plusz ellentétben a saját filmjeimmel, itt teljesen biztosítottak voltak a feltételek. Amúgy számomra azért is volt különösen élvezetes a forgatás, mert egy olyan helyről kellett megfogalmaznom gondolatokat, ahol én is lakom. Érdekes volt átfuttatni, hogy vajon én mit látok meg mindabból, ami körülvesz.
- Nagyon szépek a képek, milyen techinkával dolgoztatok?
- Gyakorlatilag egy fényképezőgéppel vettük fel az egész filmet. Persze meg kell említenem két főmunkatársamat, Gaál Lászlót és Sebestyén Gábort, akiknek a kezében csodákra volt képes ez a szerkezet.
- A szakmától kaptál visszajelzéseket a Budapest filmre?
- Eddig csupa pozitívat. Hál’ Istennek sokan tudnak még annak örülni, ha valaki sikereket ér el.
- És mivel fogsz legközelebb előrukkolni?
- Két kisjátékfilm is előkészítés alatt áll, és jövő tavasszal forgatom az első nagyjátékfilmemet a Duna TV-nek. Ez egy ifjúsági kalandfilm lesz, a címe: A legyőzhetetlenek. Közben már két másik nagyjátékfilm forgatókönyve is készül. Az egyik egy időutazós történet lesz, ez ugyanis a mániám. A másik pedig egy misztikus családi dráma.
A kisfilm különlegessége, hogy a sztoriba szervesen beépülve szerepet kapnak a világ meghatározó találmányai: melyek mind magyar feltalálóktól származnak.
A kivételesen jól sikerült országimázs-filmet Madarász István a Budapest Business Region megbízásából egy müncheni kiállításra készítette.
Sokan lelkesednek a filmért, azonban sok a kritikus hang is (ha már a Hungaricumoknál tartunk...)
Rábukkantam egy, az alkotóval készült riportra, abból szedtem ki az alábbi sorokat:
- A sok túláradóan lelkes komment mellett azért kritikai hang is van bőven. Miért pont a kenós csaj, miért csak régi találmányok vannak, szar a zene, stb. Plusz ott van egy kiváló asszociációs képességgel megáldott réteg, aki az etnikai kisebbségek szerepét firtatja. Mesélj, milyen összeesküvés van a film mögött?
- Hát, összeesküvésről nem tudok beszámolni, bár én szeretem a világvégés, összeesküvős filmeket, csináltam is ilyet. De ki kell ábrándítsam az embereket, ez a történet ennél sokkal egyszerűbb... A cél az volt, hogy Budapestet mint az innováció központját mutassuk be, a forgatókönyvet is majdnem készen kaptam.
- Többen a valóságot hiányolják a filmből – hogy a dolgok igazából nem is így néznek ki, ez egy hazugság, satöbbi. Az, hogy egy csipetnyi cinizmus sincs ebben a szpotban, annak köszönhető, hogy te is ilyen lelkes vagy?
- Nem, ennek ez a műfaja. Fancsali képpel semmit sem lehet eladni. Okos, finom poénoknak természetesen van érvénye, de az történetesen nem fért bele ennek a filmnek a koncepciójába. Bár a sok súlyos technikai újítás után a Dobos tortát egy kis könnyítésnek, kikacsintásnak szántuk. Gondolkoztunk persze Teller Edén is – ezt sok kommentelő is felvetette – de azért egy film akkor jó, ha van lehetőség a folytatásra, nem akartuk teljesen elvarrni a szálakat. ...Igazából nagyon szeretek ilyen filmket készíteni, mert szigorúan igazodni kell a megrendelői igényekhez, ez pedig igazi kihívás. Plusz ellentétben a saját filmjeimmel, itt teljesen biztosítottak voltak a feltételek. Amúgy számomra azért is volt különösen élvezetes a forgatás, mert egy olyan helyről kellett megfogalmaznom gondolatokat, ahol én is lakom. Érdekes volt átfuttatni, hogy vajon én mit látok meg mindabból, ami körülvesz.
- Nagyon szépek a képek, milyen techinkával dolgoztatok?
- Gyakorlatilag egy fényképezőgéppel vettük fel az egész filmet. Persze meg kell említenem két főmunkatársamat, Gaál Lászlót és Sebestyén Gábort, akiknek a kezében csodákra volt képes ez a szerkezet.
- A szakmától kaptál visszajelzéseket a Budapest filmre?
- Eddig csupa pozitívat. Hál’ Istennek sokan tudnak még annak örülni, ha valaki sikereket ér el.
- És mivel fogsz legközelebb előrukkolni?
- Két kisjátékfilm is előkészítés alatt áll, és jövő tavasszal forgatom az első nagyjátékfilmemet a Duna TV-nek. Ez egy ifjúsági kalandfilm lesz, a címe: A legyőzhetetlenek. Közben már két másik nagyjátékfilm forgatókönyve is készül. Az egyik egy időutazós történet lesz, ez ugyanis a mániám. A másik pedig egy misztikus családi dráma.