Az énekest hétfőn az egyesült államokbeli Atlantában, 87 éves korában érte a halál. Bársonyos, kifejező hangját, alakjának és szerepformálásnak eleganciáját magasra értékelték az elmúlt évtizedek nagy karmester egyéniségei: nemcsak Arturo Toscanininek volt kedvenc művésze, hanem Wilhelm Furtwänglernek is; közös salzburgi Don Giovanni produkciójukból film is készült.
A rendkívül színpadképes művész gyermekkorában egy madrigálkórus tagjaként tanult énekelni, majd Konzervatóriumba járt, amit befejezni a háború miatt nem tudott.Az operaszínpadon Rigoletto bérgyilkosa, Sparafucile alakjában debütált 1941-ben, de a fasiszta rezsim uralta Itáliát megtagadva hamarosan Svájcba távozott. A háború után visszatért hazájába, és igazi énekes karrierje a velencei Teatro La Fenicében indult el, itt Verdi Nabuccójának Zakariásaként mutatkozott be. Majd Toscanini óhajára Milánóban sorra elénekelte a nagy Verdi basszus szerepeket, de sikert aratott Boito Mefisztofeléjének főszerepében is.
Mivel hangjának terjedelme és hajlékonysága páratlan volt, olyan belcanto operák fontos alakjait is rábízták, mint A kegyencnő vagy a Puritánok.
Rudolf Bing 1950-ben meghívta a New York-i Metropolitan Operába, ahol csaknem húsz különböző szerepet formált meg 23 évadon át. Negyvenháromszor alakította a Don Giovannit a bécsi Staatsoperben, itt tartotta búcsúelőadását is teljes visszavonulásakor, 1994-ben, amikor a Norma Orosveso főpapját személyesítette meg.
Számos hangfelvétel őrzi hangját.
Mivel hangjának terjedelme és hajlékonysága páratlan volt, olyan belcanto operák fontos alakjait is rábízták, mint A kegyencnő vagy a Puritánok.
Rudolf Bing 1950-ben meghívta a New York-i Metropolitan Operába, ahol csaknem húsz különböző szerepet formált meg 23 évadon át. Negyvenháromszor alakította a Don Giovannit a bécsi Staatsoperben, itt tartotta búcsúelőadását is teljes visszavonulásakor, 1994-ben, amikor a Norma Orosveso főpapját személyesítette meg.
Számos hangfelvétel őrzi hangját.