2008. július 28., hétfő

Albioni levelek XVII.

A sötét lovagról
Ma végre eljutottam egy moziba! Külön felüdülés volt ebben a fullasztó hőségben egy kis légkondis kikapcsolódás.
Az elég jó kritikákat kapott Wall-E és a The Forbidden Kingdom között vacilláltam, végül az új Batman film mellett döntöttem.

A délelőtti vetítés olcsóbb, és nem is voltak olyan sokan.
Rossz szokásomhoz híven pattogatott kukoricával felszerelkezve mentem. A mai napig nem tudom megemészteni, hogy vannak, akik cukrozva szeretik.
A film előtti reklámok irtó szellemesek, de szerintem hosszabbak, mint az otthoniak, vagy legalábbis nekem annak tűntek.
Én három film előzetesét láttam (vagy legalábbis ezekre emlékszem), az X-aktákét, ami irtó uncsi mozi benyomását keltette.
A The Mummy a kínai agyaghadsereg életre keléséről szólhat, de nem szeretem, ha a keleti kultúrát ennyire keverik a Hollywood-ival.
A Star Wars legújabb filmje pedig animációs mese az új sorozat 2. és 3. része közötti időkről.

A Batman film nem nekem való, de hatalmas a hírverés körülötte, olvastam, hogy egyes kritikusok a Keresztapához hasonlítják. És mindenki a színészek játékát dícséri.
Egyszerűen imádom a plakátját, a legtöbb buszon rajta van. Elég nehezen találtam meg a neten, de itt van:A másik plakát is elég jó:
Szóval maga az alaptörténet meg ez az egész "bőregeres dolog" nem az én stílusom, de az tény, hogy a lehető legjobb színészeket találták meg.
Például Eric Roberts "maffiózó alakítása" nagyon tetszett. Ez csak egy pici szerep, de tényleg jó benne. Mint ahogy az öreg Michael Caine is ragyogó a sajátos humorával.
Batman (Christian Bale) ebben a részben sokkal érzékenyebb - sokszor látjuk megsérülni mind testileg, mind lelkileg, és ez a tendencia az egész filmre érvényes. Az az érzése az embernek, mintha a moziba belépés előtti utcákon zajlana a sztori. Nagyon életszerű az egész.
Ugyanakkor hihetetlenül látványos is, akció az van benne bőven.
A film legnagyobb durranása Joker. Heath Ledger (ő az, aki idén januárban halt meg) zseniálisan alakította a pszichopata gyilkost. Véleményem szerint őhozzá fogják a következő évek mozijainak főgonoszait hasonlítani, és az "utódok" nem lesznek könnyű helyzetben!
Állítólag valóságos hisztéria tört ki Amerikában, hogy megkapja a Posthumus Oscart.

Persze a sminkesek is volt melójuk rendesen a forgatáson, de Joker nem csak a kreált arctól jó. Félelmetes volt az a kb. 3 másodperc, amikor a végső összecsapás előtt egy rendőrkocsiban száguldozik a város utcáin, és a fejét kidugja az ablakon. Vagy az örökös kényszeres ajaknyalása.
És ha már a sminknél tartunk: Harvey Dent (Aaron Eckhart), aki jóképű, sikeres, miegymás (övé ugyebár Batman egykori nője is) a film második felére hatalmas átalakuláson megy keresztül. Irgalmat nem ismerő kegyetlen gonosszá válik, de fél arca is oda a jósággal együtt. A baleset okozta következményeket is életszerűen csinálták meg. Nem arra gondol az ember, hogy "Úristen, ez pont olyan mint a biosz szertár AZ EMBERI ARC tablója".

Számomra a zene igazán fontos. Ha a film úgy indul, hogy magával ragad a muzsika, az majdnem mindig a biztos siker záloga.
Itt rengeteg a csend - én legalábbis így emlékszem. Így viszont jobban hallja az ember a saját szívdobbanását, erősebben érzi a félelmet.

Aki Batman rajongó, imádni fogja a mozit - Jokerrel együtt.