2008. június 24., kedd

Albioni levelek X.

Múlt szombaton, azaz június 14-én láttam az egész királyi családot! Akkor volt ugyanis a királynő szülinapi felvonulása.
Elizabeth Alexandra Mary Windsor ugyan 1926. április 21-én született a Bruton Street 117. szám alatt (a II. világháború idején bombatámadás érte a kis lakást), de ez a nyári időpont amolyan "esőnap" szerűség. Szóval II. Erzsébetnek két szülinapja van.
A királynőn türkiz kosztüm és kalap volt, enniyt tudok csak róla mondani.
Állítólag egyébként nagyon babonás, imádja a kutyákat, zenei ízlése az indulókra terjed ki elsősorban, a táncok közül a szteppet űzi, kedvenc itala a gin-tonic, és nem szereti a paradicsomot, akárcsak én.
A felvonuláson a királynő mellett a fia, Károly, az előttük elhúzó fogaton pedig Camilla társaságában a két hercgfiú ült. Visítottak ám a lányok!!!! Mint egy rock-koncerten!!! ;)

A parádé nagyon látványos volt, rengeteg "ólomkatonával". Már elnézést, de a fényes páncélokat látva rögtön az jutott eszembe, hogy ezek a "fiúk" soha nem tudták, mi is az igazi háború...
A piros zubbonyosok gombjairól meg a hozzáértő egyből megmondja, hogy melyik gárdához tartozik a viselője.

Remélem, a képek jól sikerültek, amiket csináltunk.
Az elején egyébként tökre úgy éreztem magam, mint otthon a május 1-jéken. A nagy tömeg csak hömpölygött a fák között a gyönyörű napsütésben.
A menet (a katonákkal, zenészekkel, a királyi család tagjaival - Anna hercegnő például lóháton vett részt az ünnepségen) a Buckingham palota felől a Trafagar tér felé tartott a platánfákkal szegélyezett sétányon, a "The Mall"-on keresztül.

A Trafalgar téren ezen a hétvégén kivételesen nem politikai tüntetés volt, hanem koreai hétvége ételekkel, kiállításokkal, zenészekkel, riportokkal, filmvetítésekkel.

Itt ütköztünk a meztelen bicajosok menetébe is.
EZEK TÉNYLEG MEZTELENEK!!!
Jó, volt pár félmeztelen (főleg nő), meg egy-két ruhás demonstráló is, sőt volt egy majom-jelmezes figura is, aki a kerékpárjába egy műbőr fotelt is kombinált, de tényleg pucérok voltak! Szerintem a többség pasi volt, de naggggyon részletesen nem figyeltem meg őket.
Sokan kifütyülték a "menetet", a járókelő nők meg levegő után kapkodtak.